Reklama na TikToku v roce 2024

December 4, 2023
Reklama na TikToku v roce 2024

Všichni už vědí, že TikTok není pouze o tanečkách a vtípkách pro mladou generaci. Je to především čím dál výkonnější nástroj pro marketingové kampaně. Reklamy, které vypadají jako běžná uživatelská TikTok videa, mohou efektivně zvýšit viditelnost značky a zlepšit awareness, traffic nebo konverzní poměr. Důležité je mít na paměti zlaté pravidlo: Reklama musí působit tak autenticky, jak jen lze.

Když vytvoříte super reklamní příspěvek, zůstává otázka, co dál? Na organiku se už dnes nehraje. Tohle jsou nejpoužívanější formáty reklamy na TikToku:

Rezervační reklama

Rezervační reklama vyžaduje přímou komunikaci s TikTokem nebo jeho zástupci. Její obsah a průběh se plánuje a schvaluje dopředu. Tento typ reklamy zahrnuje prémiové formáty jako TopView, který se zobrazuje jako první video po otevření aplikace a nabízí masivní dosah, a Top Feed, který se objevuje na čtvrté pozici ve feedu s fixním počtem impresí a CPM.

Pokud nemáte k dispozici velký reklamní budget, pravděpodobně vás rezervační reklama mine. Rezervační reklamou také zásadně nezvýšíte počet konverzí nebo prokliků, ale zato dostanete obrovskou porci impresí, protože se vaše video dostane do popředí veškerého obsahu.

Aukční reklama

Aukční reklama je otevřená komukoliv s reklamním účtem na TikToku. Úplně stejný princip reklamy používá například META na Facebooku a Instagramu. Umožňuje propagaci videí, nastavení rozpočtů a cílení reklam. Nabízí širokou škálu cílů kampaně, jako jsou dosah, prokliky na web, zhlédnutí videa, generování leadů, interakce s komunitou, konverze, nebo instalace aplikací. Také umožňuje A/B testování a nastavení rozpočtu na úrovni kampaně.

Stejně jako na Facebooku i na TikToku můžete spouštět tzv. „darkposty“, speciální typ aukční reklamy, kde video není vidět na profilu a je vhodné pro remarketingové účely.

Mimochodem, i na TikToku lze – stejně jako na Instagramu – vytvořit spolupráci mezi dvěma účty. Spark Ads umožňuje propagaci již zveřejněných videí, ať už na profilu vaší značky nebo influencera. Pro podporu videa třetí strany je potřeba získat od tvůrce Spark Ads kód, který vložíte do TikTok Ads Manageru. Propagované video zůstává viditelné na profilu a ve feedu jako placená reklama, s označením „Reklama“.


Tak co, už je vám reklama na TikToku jasnější?